Šios prekių grąžinimo ir keitimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais nuotolinę prekybą ir vartotojų teisių apsaugą.
1. Bendrosios nuostatos
1.1. Prekių grąžinimas ir keitimas vykdomas vadovaujantis
• Lietuvos Respublikos civilinio kodekso VI knygos nuostatomis (ypač atkreiptinas dėmesys į Civilinio kodekso 6.228¹⁰ straipsnį, reglamentuojantį vartotojo teisę atsisakyti nuotolinės sutarties.),
• Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2001 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 217 „Dėl daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklių patvirtinimo“.
2. Prekių grąžinimo ir keitimo tvarka
2.1. Pirkėjas turi teisę atsisakyti nuotolinės sutarties (t.y. grąžinti įsigytas kokybiškas prekes) per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo prekių pristatymo Pirkėjui dienos, nenurodydamas priežasties.
2.2. Norėdamas pasinaudoti teise grąžinti prekes, Pirkėjas privalo informuoti Pardavėją el. paštu ir pateikti užpildytą grąžinimo formą arba aiškų pranešimą apie sprendimą atsisakyti sutarties. Pranešime turi būti nurodytas užsakymo numeris, grąžinamos prekės pavadinimas ir kiekis. Pirkėjas gali pridėti prekės ir/arba siuntinio nuotraukas ar vaizdo įrašus, jei tai padeda identifikuoti prekę ir jos būklę bei identifikuoti grąžinimo priežastį (tačiau tai nėra privaloma kokybiškų prekių grąžinimui be priežasties). Gavęs Pirkėjo pranešimą, Pardavėjas nedelsdamas išsiunčia patvirtinimą apie pranešimo gavimą.
2.3. Grąžinama kokybiška prekė turi atitikti šiuos reikalavimus: a) būti originalioje tvarkingoje pakuotėje; b) būti nesugadinta; c) būti nenaudota; d) būti tos pačios komplektacijos, kokios Pirkėjas ją gavo; e) nepraradusi prekinės išvaizdos (nepažeistos etiketės, nenuplėštos apsauginės plėvelės ir kt.).
2.4. Grąžinant prekę būtina pateikti jos įsigijimo dokumentą (sąskaitą-faktūrą ar kitą pirkimą patvirtinantį dokumentą).
2.5. Pirkėjas grąžinamas prekes turi išsiųsti Pardavėjo nurodytu adresu. Rekomenduojama prekes siųsti registruota siunta. Registruotos siuntos numeris (jei toks yra) turėtų būti pateiktas Pardavėjui ne vėliau kaip per 24 valandas po išsiuntimo, kad būtų galima stebėti siuntos eigą.
2.6. Grąžinant kokybiškas prekes, jų grąžinimo siuntimo išlaidas apmoka Pirkėjas.
2.7. Grąžindamas prekes Pardavėjui, Pirkėjas privalo užtikrinti, kad siuntimo metu prekės būtų tinkamai supakuotos ir nepažeistos. Pirkėjas atsako už saugų grąžinamų prekių pristatymą. Pardavėjas nėra atsakingas už patirtų grąžinamų prekių siuntimo išlaidų kompensavimą ar sumokėtos kainos grąžinimą, jei prekė dingsta siuntimo metu, nepristatoma Pardavėjui arba yra pažeista grąžinimo metu dėl netinkamo Pirkėjo supakavimo.
2.8. Grąžinus kokybišką prekę, Pirkėjui grąžinama už ją sumokėta pinigų suma, įskaitant prekės pristatymo Pirkėjui išlaidas. Grąžinamos prekės siuntimo atgal Pardavėjui išlaidos Pirkėjui nėra grąžinamos.
2.9. Jeigu Pirkėjas užsakė keletą prekių ir grąžina tik vieną iš jų, jam grąžinami tik už tą prekę sumokėti pinigai. Pristatymo Pirkėjui išlaidos nėra grąžinamos, nebent grąžinama prekė buvo vienintelė užsakyme arba dėl jos kokybės trūkumų būtų grąžinamas visas užsakymas.
2.10. Kokybiškų prekių keitimas į kitas: Pirkėjui pageidaujant pakeisti kokybišką prekę į kitą, Pirkėjas įsipareigoja sumokėti Pardavėjui kainų skirtumą (jeigu prekės, į kurią keičiama, kaina yra didesnė). Pakeistos kokybiškos prekės siuntimas Pirkėjui yra mokamas. Pirkėjas įsipareigoja apmokėti siuntimo išlaidas ir kainų skirtumą pagal Pardavėjo pateiktą sąskaitą. Pakeista prekė Pirkėjui išsiunčiama tik po pilno atsiskaitymo.
2.11. Jeigu pristatyta ne ta prekė (nebent tai buvo suderinta su Pirkėju), Pardavėjas įsipareigoja pakeisti ją arba grąžinti visą sumą (už prekę ir siuntimą).
3. Nekokybiškų prekių grąžinimas ir keitimas
3.1. Grąžinant nekokybišką prekę (išskyrus atvejus, kai dėl analogiškos prekės pristatymo su Pirkėju buvo susisiekta ir gautas Pirkėjo sutikimas), Pirkėjas privalo informuoti Pardavėją el. paštu, nurodydamas užsakymo numerį, prekės pavadinimą ir aprašydamas prekių trūkumus (raštu išdėstyti situaciją). Pirkėjas turi pateikti Pardavėjui nekokybiškos prekės ir/arba siuntinio nuotraukas ar vaizdo įrašus, aiškiai apibūdinančius iškilusią problemą.
3.2. Grąžinama nekokybiška prekė neturi būti tyčia sugadinta, turi būti tos pačios komplektacijos, kokios Pirkėjas ją gavo. Pageidautina, kad prekė būtų grąžinama originalioje pakuotėje, tačiau tai nėra privaloma, jei pakuotė buvo pažeista dėl prekės trūkumų. Grąžinant prekę būtina pateikti jos įsigijimo dokumentą (sąskaitą-faktūrą ar kitą pirkimą patvirtinantį dokumentą).
3.3. Gavus nekokybišką prekę, Pardavėjas įsipareigoja: a) pakeisti nekokybišką prekę analogiška kokybiška preke; arba b) sumažinti nekokybiškos prekės kainą Pirkėjo pageidavimu, grąžinant kainų skirtumą; arba c) grąžinti Pirkėjui sumokėtus pinigus. Pirkėjui grąžinami visi sumokėti pinigai už prekę ir jos pristatymo bei grąžinimo išlaidos.
4. Pinigų grąžinimas
4.1. Gavęs grąžinamą prekę ir įvertinęs jos kokybę (arba nustatęs nekokybiškumą), Pardavėjas grąžina Pirkėjui pinigus už prekę ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo grąžinamos prekės gavimo dienos.
4.2. Pinigai grąžinami į Pirkėjo banko sąskaitą. Jeigu buvo mokėta kitokiu nei elektroninė bankininkystė (pasinaudojant Paysera) būdu, Pirkėjas turi nurodyti banko sąskaitos numerį į kurį turi būti pervesti grąžinami pinigai.
4.3. Apie grąžinamos prekės gavimą ir pinigų grąžinimą Pardavėjas informuoja Pirkėją el. paštu. Pardavėjas grąžindamas pinigus išsiunčia Pirkėjui el. paštu tai patvirtinantį dokumentą. Pinigų grąžinimo ir įskaitymo į Pirkėjo sąskaitą greitis priklauso nuo Pirkėjo mokėjimo kortelę ar banko sąskaitą aptarnaujančio banko terminų ir procedūrų.
4.4. Pardavėjas turi teisę nepriimti grąžinamos prekės, jei Pirkėjas nesilaiko šių taisyklių 2.2.–2.7. ir 3.1.–3.2. punktų.
5. Išimtys grąžinimo teisei
5.1. Pirkėjo teisė atsisakyti sutarties netaikoma šioms prekėms: a) prekėms, pagamintoms pagal specialius Pirkėjo nurodymus, kurios nėra iš anksto pagamintos ir kurios gaminamos atsižvelgiant į Pirkėjo asmeninį pasirinkimą ar nurodymą, arba prekėms, kurios aiškiai pritaikytos Pirkėjo asmeninėms reikmėms; b) prekėms užsakytoms ir/ar atvežtoms pagal individualų Pirkėjo užsakymą, jei jos neturi kokybės trūkumų; c) greitai gendančioms prekėms ar prekėms, kurių galiojimo terminas yra trumpas; d) supakuotoms prekėms, kurios buvo išpakuotos po pristatymo ir kurios yra netinkamos grąžinti dėl sveikatos apsaugos ar higienos priežasčių; e) supakuotiems garso ar vaizdo įrašams arba supakuotai kompiuterių programinei įrangai, kurie buvo išpakuoti po pristatymo; f) laikraščiams, periodiniams leidiniams ir žurnalams; g) kitoms prekėms, nurodytoms Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.228¹⁰ straipsnio 2 dalyje.
6. Užsakymo negalėjimas įvykdyti ir pinigų grąžinimas
6.1. Jeigu Pardavėjas negali pristatyti užsakytos prekės, jis įsipareigoja nedelsdamas apie tai informuoti Pirkėją ir pasiūlyti analogišką prekę. Pirkėjui atsisakius priimti analogišką prekę, Pardavėjas grąžina Pirkėjo sumokėtus pinigus ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo atsisakymo dienos.
• Jeigu mokėjimas buvo atliktas elektroninės bankininkystės būdu, pinigai grąžinami į Pirkėjo banko sąskaitą ne vėliau kaip per 3 (tris) kalendorines dienas.
• Jeigu mokėjimas buvo atliktas banko mokėjimo kortele, pinigai grąžinami į Pirkėjo nurodytą banko sąskaitą ne vėliau kaip per 9 (devynias) kalendorines dienas.
• Jeigu Pirkėjas mokėjo grynaisiais pinigais per atsiskaitymų sistemas (pvz., „Maxima“ kasose, „Perlo“ terminale), pinigai grąžinami į Pirkėjo nurodytą banko sąskaitą ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų. Papildomas aptarnavimo mokestis, jei buvo taikomas, nėra grąžinamas.
• Jeigu užsakant prekes Pirkėjas pasirinko mokėjimą išsimokėtinai (lizingu), Pardavėjas įsipareigoja susisiekti su lizingo bendrove dėl tolimesnių veiksmų, susijusių su pinigų grąžinimu.
6.2. Apie grąžinimą Pirkėjas informuojamas el. paštu. Grąžinimo greitis priklauso nuo banko ar kitos finansinės institucijos procedūrų.
7. Kitos nuostatos
7.1. Pristatytos prekės neatsiėmimas per nustatytą terminą nėra prilyginamas prekės grąžinimui. Tokiu atveju Pirkėjas privalo padengti Pardavėjo patirtas išlaidas, susijusias su prekės pristatymu ir grąžinimu Pardavėjui. Šios išlaidos gali būti išskaičiuotos iš Pirkėjui grąžinamos sumos, jei tokia būtų.
7.2. Šios taisyklės sudarytos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais.
7.3. Taisyklių vykdymui taikoma Lietuvos Respublikos teisė. Visi nesutarimai, kilę dėl šių Taisyklių vykdymo, sprendžiami derybų būdu. Nepavykus susitarti, ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka, vartotojų ginčų sprendimo tvarka.